![]() | |||
Els turistes assetgen als pobres lleons en Kènya per fer fotos. |
Hola a tothom, com anem?
Doncs els explico que en la classe del sis de febrer, primer hem fet un excercici que es tractaba de pensar en un país i marcar amb una creu algunas característiques, i després llegir-lo a la resta de la classe y els companys haurien de endevinar de quin pais es tractava; los països que endivinaron van ser Argentina, el Perú, Macedonia i clar el més bonic de tothom per me: "Méxic"; ahh!! i tot i que parlabamos del clima de aquestos països, al final acabem parlando de cuina y plats típics de aquestos i altres països i la Profesora ens ha recomanat menjar alfajores que són dolços típics crec que en Argentina, ara no me ho recordo bé.
Després en la classe la profesora nos ha ensenyat les oraciones comparatives: d´inferioritat, superioritat, i d´igualtat; aquestas oraciones están en l´altre entrada de aquest bloc amb la data d´ahir.
També hem fet un excercici per escoltar millor el català, aquest excercici es tractaba de escoltar i després possar en el full si les afirmaciones del tex eran vertaderes o falses, però como algunes eran ambigües, alguns de els meus companys possaron veritat a respostas que altres companys van dir falses.
També vam llegim tres anuncis acerca de viatjes perqué hem estat parlando de viatjes i comparem un viatje a Kènya con un viatje a Roma y a Eivissa però tothom heu olvidat a Eivissa ja que crec que ens ha semblat molt interesant comparar el viatje a Kènya con el de Roma. I parlando de la paraula "sembla" la profe ens ha explicat que existeix el verb semblar que significa pensar, fer la impressió de alguna cosa; y també en ha explicat que existeix el verb assemblar-se que es "parecerse" fisicament, psicologicament a algú.
També hem aconseguit feina com agents de viatjes hahahaha perqué hem aconsellat diferents llocs per anar de viatje a diferents persones; per exemple a la Marta que es infermera, le hem aconsellat que ella hauria de viatjar al África o a la India per dedicar-se a les persones més necessitades ja que ella vol ajudar a la gent.
altres companys han recomenat a una altre de las persones del text que hem llegit que viatje en un Creuer que en castellà es "crucero" , ho escric perqué penso que es una paraula molt difícil de endevinar.
Finalment la profe ens ha enssenyat a conjugar en futur; la 1°, 2° y 3° conjugació; per exemple en la 1° conjugació el verb ballar es ballaré, en la segona conjugació, per exemple el verb córrer es correré, o el verb entendre es entendré, i hi ha una distinció entre los verbs de la segona conjugació perqué per exemple en aquest verb entrendre s´ha de separar la part variable de la invariable "entendr/e" ; y finalment la 3° conjugació de exemple tenim el verb dormir que en futur es dormiré, dormirás, dormirá, etc.
per los companys que no han assistit a classe ahir, us recomano mirar la pàgina 107 del llibre.
Salutations a tothom, i en especial a la Mónica que està refredada, como la teva metgesa de la classe de català et recomano prendre un xarop i descansar molt :)
Fins demà.
T'ho has currat eh!, molt be Aneta!, hem après molt en aquesta classe!, petons...
ResponEliminaHahaha, Jo crec que t'agrada moltissim aquest blog. Si que has dit moltes coses de la classe.
ResponElimina